torsdag 5 september 2013

5 september 2013


Ingen kan påstå att jag är bra på att skriva i min blogg!!
Sommaren har rusat med en massa trevliga saker. Det bästa har varit att få umgås med sonen och hans familj. Ljuvliga barnbarn!!!
Lite sytt har det blivit och en del sydda saker gick åt när jag stod på marknad  på Fårö. Mycket trevlig marknad i juli på bygdegården på Fårö.

Nu är det september och höstens göromål är i gång. Jag syr med några quiltarna på måndagar och det räcker tydligen inte för på kvällen träffar jag lite andra damer och syr tillsammans med dem.

Tisdagarna är jag på ett seniorboende och har trevligt tillsammans med ett antal 80+. Vi ska, denna termin, prata om Europas länder, så jag måste läsa på ordentligt.Mina syäventyr i sommar har varit en syvecka i Möklinta där vi samlas och syr från morgon till kväll. Sedan har jag varit på "Happy Village-kurs i Sala. Kul, och jag väntar på inspiration att göra klart min röda by.
Jag fick en massa gamla handdukar och gjorde sittdynor av dem.












Det har också blivit lite jeansdynor.





På syveckan  i Möklinta gjorde jag ett hus till sonsonen Benjamin.


Min systerdotter är med i en ridklubb och hon fick ett "hästtäcke" som kan användas till lotterivinst någon gång.

Ett barntäcke blev resultatet av måndagens arbete.


Vårt persikoträd har inte bjudit på så många frukter, de som finns är alldeles fantastiskt goda.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar